Jste zde

Za odolnější ráfky: Michelin a Maxion Wheels odhalili novou technologii Acorus

11/09/2017 - 11:00

Společnosti Michelin a Maxion Wheels vyvinuli pro trh s osobními automobily novou technologii Michelin Acorus, která brání v poškození ráfků především u nízkoprofilových pneumatik, které jsou na různé nehody náchylné.

Mechanismus nového patentu spočívá v užití dvou pryžových přírub, které jsou namontovány na tělese ráfku. Tyto gumy tak vytvářejí „pružné“ kolo, které zlepšuje jízdu a pohodlí a zároveň pohlcuje nárazy vzniklé jízdou po nervnostech, jako jsou díry a obrubníky. Nové kolo je kompatibilní se všemi pneumatikami na trhu a obsahuje slitinový korpus, který je užší než obvykle, dvě gumové příruby a volitelnou kosmetickou vložku na ochranu kola.

Michelin Acorus

Florent Menegaux, ředitel společnosti Michelin o této nové inovaci uvedl: „Kola pro automobily jsou stále větší a větší, protože přispívají k tomu, že automobily vypadají mnohem lépe. Velké lesklé slitiny jsou dnes součástí všech moderních designů automobilů. Jenže výsledné nízkoprofilové pneumatiky s krátkými bočními stěnami jsou mnohem náchylnější k poškození."

Při zkouškách s pneumatikou 285/30R21 se standardní verzí ráfku došlo k poškození ráfku už při rychlosti 28 km/h, zatímco při použití flexibilního kolo s technologií Michelin Acorus nedošlo k poškození ráfku při žádné rychlosti.

Kromě snížení poruchovosti, zvýšení bezpečnosti a mobility nabízí Maxion Flexible Wheel s technologií Michelin Acorus i další výhody a pomáhá překonat i ostatní nedostatky spojené s nízko profilovými pneumatikami. Díky gumové přírubě se značně snížila hladina hluku a využití této technologie má také přínos pro životní prostředí. Kolo je navrženo tak, aby na něj bylo možné obout jakoukoliv značku pneumatik včetně pneu s nízkým valivým odporem.

Jméno Acorus je převzato od mokřadní rostliny Acorus Calamus, která vypadá jako rákos a vystupuje v jedné francouzské bajce, jejímž poselstvím je moudrost, že „rákos se ohne, ale nezlomí“. Flexibilní kolo Maxion s technologií Michelin bude v první fázi dodáváno výrobcům vozidel v rozměrech 19 palců a více. Výroba kol bude zahájena ve druhé polovině roku 2018.

Zdroj: Michelin

Štítky: Michelin