Jste zde

Michelin CrossClimate+ vítězem testu celoročních pneumatik britského magazínu Auto Express

16/11/2017 - 12:00

Kompromis, to je slovo, které je často spojeno s celoročními pneumatikami. Magazín Auto Express ve svém testu představil pneumatiku, která reprezentuje nejmenší možný kompromis při celoročním používání.

Zatímco původní model CrossClimate získal v loňském testu třetí místo, aktualizovaná verze pneumatiky Michelin pro všechny sezóny zabodoval vylepšeným výkonem na mokru, kde dominuje ve všech hodnocených disciplínách kromě aquaplaningu. CrossClimate+ dosáhl na první příčku také v testu suchého brzdění a při manipulaci na suché vozovce.

Testu Auto Express pro sezonu 2017/18 se účastnilo 8 celoročních pneumatik. Pneumatiky o velikosti 205/55 R16 (rychlostní index H nebo V, hmotnostní index 91 nebo 94) byly nazuty na Audi A3 a VW Golf hatchback. Testování vedl Kim Adams z Auto Express ve dvou ročních obdobích, v zimě na okruhu Nokian Tyres v Ivalo ve Finsku, a v létě na okruhu Continentalu Contidrom, které se nachází blízko města Hannover v Německu.

Protagonisty testu byly v abecedním pořadí

  • Falken Euroall Season AS200
  • Goodyear Vector 4Seasons Gen-2
  • Hankook Kinergy 4S
  • Kumho Solus HA31
  • Michelin CrossClimate+
  • Nexen N'blue 4 Season
  • Nokian Weatherproof
  • Toyo Celsius

Součásti testu byl i referenční test jedné letní pneumatiky, a to modelu Dunlop Sport BluResponse, a jedné zimní pneu – Continental WinterContact TS 860. Pneumatiky byly testovány v 16 kategoriích: ve čtyřech sněhových, sedmi mokrých (včetně aquaplaningu) a dvou suchých disciplínách. Posledními třemi kritérii pak byl valivý odpor, hluk v kabině a cena pneumatiky.

Pneumatika CrossClimate+ nabízí při jízdě v zimě i létě nejmenší kompromis. Je nejlepší pro typické středoevropské zimy s převahou deště a jen s občasným výskytem sněhu v nížinách. Celoroční pneumatiky i přes neustále zlepšování stále nedosahují výkonu jako zimní pneumatiky v zimě a letní v létě. Potvrdily to i testy dvou uvedených sezonních pneumatik. WinterContact TS 860 získal první místo ve sněhových testech, ale samozřejmě jeho výkon na suchu za letních teplot byl výrazně méně působivý – brzdná dráha zimní pneumatiky byla o čtyři metry delší než u CrossClimate+ a o osm metrů delší než letní pneumatika Dunlop.

Výsledky testu celoročních pneumatik

Výsledky testu Auto Express

Štítky: Michelin